Введення нової теми – це не просто початок уроку, це справжнє мистецтво, яке потребує від вчителя творчого підходу, знання методичних прийомів та розуміння психології учнів. Це момент, коли ви можете захопити уяву школярів, розбудити їхню цікавість та занурити у світ нового знання.
Традиційні методи, такі як пояснення нового матеріалу або читання тексту, можуть бути ефективними, але чи дійсно учні запам’ятовують новий матеріал? Чи мають діти емоційний зв’язок з темою, що вивчається?
Як же зробити введення нової теми по-справжньому захопливим?
Перш ніж вводити нову тему важливо з’ясувати, що вже знають учні про тему, які аспекти їх цікавлять, які труднощі вони можуть відчувати. Це допоможе їм побудувати місток між новим та вже знайомим, а вам зробити процес навчання послідовним та логічним. Наприклад, скористайтеся прийомом “Стіна слів”: запишіть ключові слова теми на стікерах і розмістіть їх на дошці. Таким чином, учні можуть здогадуватися про тему, описуючи або пояснюючи слова.
Ви можете запропонувати учням ознайомитися з новою темою в дослідницькому форматі. Дайте їм кілька хвилин, щоб дослідити тему самостійно, перш ніж ви почнете пояснення. Для цього вони можуть переглянути новий розділ теми підручника, звернути увагу на зображення, заголовки текстів, таблиці. Це допоможе їм зацікавитися темою та сформувати власні припущення з приводу нової теми.
Використайте незвичайний початок. Замість того, щоб розпочати урок з пояснення нового матеріалу, почніть з особистої історії, вірша, пісні, відео або будь-якого іншого незвичайного матеріалу, який пов’язаний з темою. Так, кожний модуль в підручнику з англійської мови для учнів середньої школи Portal to English від видавництва MM Publications починається з відео, яке поєднує в собі візуальні та аудіальні елементи, що робить його більш цікавим та захопливим для підлітків, які звикли до динамічного контенту.
Важливо пам’ятати, що люди схильні краще запам’ятовувати те, що викликає у них емоції. Тому спробуйте пов’язати нову тему з особистим досвідом своїх учнів або розкажіть цікаву історію, яка трапилася з вами. Наприклад, вивчаючи тему Going on a Trip підручника Portal to English 1 запропонуйте учням дати відповіді на запитання: Do you like travelling? Where do you usually go on holiday? та поділитися з однокласниками враженнями про їхню останню подорож, або охарактеризувати цю мандрівку 5 прикметниками.
За допомогою використання сучасних технологій запропонуйте учням віртуальну екскурсію місцем, пов’язаним з темою. Використовуючи такі інструменти як Google Earth, Google Street View, YouTube ваші учні зможуть відвідати знакові місця Лондона, такі як Букінгемський палац, Біг-Бен, Тауерський міст, прогулятися по історичних вулицях, здійснити віртуальний тур по Британському музею чи Національній галереї.
Важливо пам’ятати, що не існує універсального методу введення нової теми. Вибір методу залежить від теми, рівня підготовки учнів, їхніх інтересів та вашої креативності.
Дізнайтеся більше про новинку Portal to English.