Методична стаття “Який фідбек вбиває бажання вчити мову?”

Article_Feedback_MM_250х190Навіщо потрібен зворотний зв’язок? Як правильно давати зворотний зв’язок, щоб не вбити бажання вчити мову? Дізнайтеся відповіді на ці питання з нашої методичної статті.

Почнемо з того як зворотний зв’язок допомагає розвиватись учневі. Ефективний конструктивний зворотний зв’язок підсилює бажання учнів вивчати мову, допомагає побудувати відносини, що ґрунтуються на довірі та заохочує ефективну роботу на уроці. Багато вчителів плутають зворотний зв’язок з виправленням помилок, але це не одне й теж саме. Виправлення вказує на помилки, а зворотний зв’язок призначений для оцінки та надання як позитивного, так і негативного відгуку. Вчителі використовують зворотний зв’язок, щоб співпрацювати зі своїми учнями та допомагати їм розвивати свої навички, в той час, як виправлення просто вказує де вони припустились помилки і яка правильна відповідь.

Існує безліч способів надання зворотного зв’язку: у режимі реального часу (real-time feedback), відтермінований зворотний зв’язок (delayed feedback), загальний зворотний зв’язок (general feedback).

Real-time feedback
Надання зворотного зв’язку в реальному часі вимагає навичок і його слід використовувати, коли це необхідно. Коли ви надаєте студентам зворотний зв’язок у реальному часі щодо їхнього завдання через LMS, учні одразу дізнаються, де вони схибили й можуть внести відповідні зміни. Чим більше учні отримають зворотний зв’язок від вчителя, тим краще вони вміють оцінювати власну роботу.

Delayed feedback
Відкладений зворотний зв’язок вимагає терпіння, тому що ми, як викладачі, маємо властиве бажання негайно «виправляти» помилки учнів, з якими ми стикаємося. Краще не вказувати на помилку і не виправляти її під час мовлення, особливо якщо помилка не впливає на комунікацію. Ви можете надати зворотний зв’язок учням в кінці уроку, після уроку або навіть на іншому занятті.

End-of class feedback
Загальний зворотний зв’язок на основі уроку, важливо не виділяти конкретних учнів і обережно виправити найтиповіші помилки. Учні не перериваються під час мовлення, таким чином вони більш впевнені та вчаться вільно говорити, а під кінець уроку учні отримують мініурок граматики, лексики та вимови. Під час виконання усного завдання вчитель непомітно робить нотатки, щоб не збивати учнів, коли вони говорять і запобігання того, щоб учні бачили що ви занотовуєте, це може спричинити занепокоєння та збентеження з боку учнів.

Echoing
Це стриманий вид зворотного зв’язку. У навчанні ми можемо використовувати цей вид зворотного зв’язку, щоб надати висловлюванню більшої точності та ясності.

Наприклад:

S: I go to the museum last day!

T: Ah, I went to the museum yesterday.

В ідеалі учень підхоплює і повторює новий варіант, таким чином ми не перериваємо розмову і непомітно відшліфовуємо мову учня.

General feedback
Вчителі можуть надати загальний зворотний зв’язок для всього класу. У цьому сенсі всі учні залучені до роботи, виправляють помилки разом. Зробіть фідбек максимально узагальненим і намагайтеся не використовувати точні цитати учнів, щоб не вказувати на учня, який припустився помилки. Також не називайте імен учнів, які допустили цю помилку. Загальні фідбеки можуть бути надруковані та зображені на екрані або написані від руки на дошці.

Зворотний зв’язок – неабияк важливий для учнів, щоб допомогти опанувати мову. Таким чином, ви можете надавати зворотний зв’язок учням в залежності від ситуації та їх потреб, підтримувати та мотивувати учнів вдосконалювати знання з мови, створити атмосферу довіри та співпраці на уроці.

Сподіваємось, наша стаття була для вас корисною та відповідає вимогам часу. Ознайомитись з нашою літературою ви можете за посиланням.

З вірою та надією на перемогу України,
Анна Гезь
Методист видавництва MM Publications Ukraine