Дієві стратегії виконання завдань з читання на іспитах з англійської мови

Дієві стратегії виконання завдань з читання на іспитах з англійської мовиЧитання є одним із ключових вмінь, які оцінюються на іспитах з англійської мови. Для учнів старшої школи успішне виконання завдань з читання може стати запорукою кращих результатів, що дасть змогу відкрити двері до нових можливостей.

Як допомогти учням підготуватися до завдань з читання на іспитах?

Як вчителі англійської мови, ми можемо допомогти учням підготуватися до завдань з читання на іспитах, надавши їм чіткі інструкції необхідні для розуміння різних типів текстів та навчивши їх дієвим стратегіям для впевненого виконання завдань.

Перш за все, ознайомте учнів з тим, скільки часу відведено на кожен тип завдання з читання. Це допоможе їм спланувати свій час і не витрачати його даремно.

Також сфокусуйте їхну увагу на типах завдань з читання, які вони зустрінуть на іспиті. Наприклад, завдання множинного вибору, на встановлення відповідності, на розуміння прочитаного тексту, на заповнення пропусків.

Важливо пам’ятати, різні типи завдань з читання потребують від учнів використання різних стратегій для їх успішного виконання. Так, в посібниках для комплексної підготовки до іспиту з англійської мови ZNO Leader B1, ZNO Leader Plus B2 від видавництва MM Publications надані навчальні поради, які допоможуть старшокласникам мати чіткий план дій, щоб відчувати себе більш впевнено та значно покращити свої результати.  Учні зможуть вивчити ефективні стратегії виконання різних типів завдань з читання, які сприятимуть швидкому пошуку ключової інформацію, розумінню контексту та вмінню робити правильний вибір.

Навчальні поради з виконання завдання на заповнення пропусків

Наприклад, навчальні поради з виконання завдання на заповнення пропусків пропонують наступний алгоритм дій:

  • Щоб успішно виконати це завдання, учням потрібно спершу отримати загальне уявлення про зміст тексту. Тому першим кроком є швидке читання тексту з пропущеними фрагментами тексту, не звертаючи увагу на незнайомі слова.
  • Під час такого читання учні мають визначити, яка інформація надається по темі в кожному абзаці тексту, які основні ідеї розвиваються від абзацу до абзацу і чого очікувати на місцях пропусків.
  • Потім слід по черзі розглянути кожне речення та почати співвідносити інформацію в реченнях з інформацією в різних розділах тексту, розмірковуючи, яке речення може стояти на певному місці.
  • Однак тепер варто дуже уважно прочитати текст, оскільки перед і після кожного пропуску є підказки. Розвиток ідей в тексті можна простежити за допомогою різної лексики та граматичних зв’язків між реченнями та абзацами тексту. Тому  учням слід звертати увагу як на лексичні слова та фрази, так і на граматичні структури, які можуть вказувати на такі зв’язки в тексті.

Ви також можете запропонувати учням приклади завдань з читання з минулих іспитів. Це допоможе їм ознайомитися з форматом і складністю завдань. Окрім цього, проведіть пробний іспит та створіть умови наближені до реальних, щоб учні могли практикувати виконання завдань в стресовій ситуації, де відчуватимуть тиск часу.

Вас також може зацікавити:
Методична стаття  «Вдала підготовка до іспиту – запорука успіху!»