STEM-підхід на уроках англійської мови

Сучасний світ стрімко розвивається, вимагаючи від наших учнів не лише знання англійської мови, але й навичок критичного мислення, розв’язання проблем та вміння застосовувати знання в реальних ситуаціях. Саме тому інтеграція різних дисциплін у викладання англійської мови стає не просто трендом, а нагальною потребою. Одним із найбільш перспективних підходів є STEM, який органічно поєднує Science (науку), Technology (технології), Engineering (інженерію) та Mathematics (математику)


Розглянемо STEM більш детально:
 


STEM – це не просто абревіатура, а філософія навчання, яка заохочує учнів досліджувати світ через призму взаємопов’язаних дисциплін. Замість вивчати математику, фізику чи технології окремо, STEM-підхід пропонує інтегрувати ці предмети для розв’язання реальних проблем та виконання практичних завдань. Основна мета STEM-освіти – розвинути в учнів: 

    • здатність аналізувати інформацію, оцінювати різні точки зору та робити обґрунтовані висновки. 
    • уміння визначати проблеми, розробляти стратегії їх вирішення та знаходити ефективні рішення. 
    • здатність генерувати нові ідеї, підходити до завдань нестандартно та створювати інноваційні продукти. 
    • навички ефективної співпраці, обміну ідеями та презентації результатів. 


На перший погляд, може здатися, що STEM та англійська мова – це дві абсолютно різні галузі. Однак, інтеграція STEM-елементів в уроки англійської відкриває безліч можливостей та має значну практичну користь для вчителів.  

Організація тематичних тижнів або днів STEM в школі може стати чудовою можливістю для інтеграції різних предметів та залучення учнів до практичної діяльності. Діти розуміють, що знання з науки, технологій, інженерії та математики є важливими інструментами для розуміння світу та досягнення успіху в різних сферах. 

STEM-проєкти часто є практичними, цікавими та пов’язаними з реальним світом, що значно підвищує інтерес учнів до навчання та створюють природне середовище для використання англійської мови. Замість пасивного заучування правил, учні активно застосовують мову для дослідження, обговорення та презентації своїх ідей. Наприклад, проведіть простий науковий експеримент, скажімо, вирощування кристалів, виверження “вулкану” з соди та оцту. Попросіть учнів описувати процес, робити прогнози та записувати результати англійською мовою. Ви можете використати наукові відеоролики або статті як основу для обговорення, вивчення нової лексики та розвитку навичок аудіювання та читання. 

В підручниках Science для учнів початкової та середньої школи від видавництва Vector Maths&Science представлені завдання, які базуються на моделі 5e – Engage, Explore, Explain, Elaborate, Evaluate – п’ятикроковій структурі навчання, яка допомагає учням глибоко розуміти наукові концепції через активне залучення. 

Vector Science

На першому етапі (Engage) учні можуть спостерігати за демонстрацією, ставити запитання, обговорювати свій досвід, висловлювати свої перші думки щодо нової концепції. Вчитель, в свою чергу,  ставить запитання, показує незвичайні явища, використовує короткі відео, зображення або історії, щоб зацікавити учнів. Завдання на цьому етапі часто є проблемними або провокаційними, щоб стимулювати мислення. 
Ви можете показати учням зім’ятий шматок паперу та пружину та запитати: “What will happen if we try to change the shape of these objects? Which one is easier to squash or twist? Why do you think so?” 

На етапі дослідження (Explore) учні проводять експерименти, спостерігають, вимірюють, збирають та аналізують дані, працюють з матеріалами, обговорюють свої ідеї з однокласниками. Роздайте дітям набір різних невеликих предметів наприклад, гумку, пластилін, металеву скріпку, шматочок тканини і запропонуйте самостійно дослідити, які з них можна стиснути (squash) або скрутити (twist) руками. 
 
На наступному етапі (Explain) школярі діляться результатами своїх досліджень, намагаються пояснити свої спостереження, слухають пояснення вчителя та однокласників, читають відповідний матеріал у підручнику. Завдання вчителя на даному етапі надати чіткі пояснення наукових концепцій, використати наочні матеріали такі як діаграми, графіки, таблиці, ввести нову термінологію та відповісти на запитання учнів. 
 
Під час стадії застосування знань (Elaborate) учні розв’язують проблемні завдання, створюють власні моделі або проєкти, застосовують знання для пояснення нових явищ, обговорюють можливі наслідки та зв’язки з іншими темами. Запропонуйте учням обговорити, де в повсякденному житті використовуються властивості матеріалів змінювати форму та чому саме ці матеріали є найбільш підходящими для цих цілей. 

На фінальному етапі (Evaluate) вчитель використовує різноманітні методи оцінювання, щоб отримати повну картину розуміння учнями матеріалу, надає зворотний зв’язок, коригує подальше навчання на основі результатів оцінювання. Вчитель пропонує учням назвати три предмети, які вони бачать навколо себе, і пояснити, чи можна змінити їхню форму стисканням або скручуванням, та чому вони так вважають. 

Інтеграція STEM в уроки англійської мови – це не лише сучасний тренд, а й ефективний спосіб зробити навчання більш змістовним та корисним для ваших учнів. Розпочніть з невеликих кроків, експериментуйте та надихайте своїх учнів досліджувати світ через призму англійської мови.

Вас також може зацікавити: 

Синергія знань: міжпредметне навчання на уроках англійської мови