Помилки в молодшій школі. Виправляти чи ні?
Виправляти чи не виправляти помилки учнів молодшої школи? Як оцінювати навчальні досягнення учнів в молодшій школі НУШ? Що є основною метою формувального оцінювання?
Перед тим як прочитати статтю, пропонуємо вам дати відповідь на наступне запитання. Коли та як ви виправляєте помилки допущені під час говоріння?
Учні допускають помилки за різними причинами, але найголовніше – зрозуміти, чому дитина допускає ту чи іншу помилку. Дуже важливо помітити та виправити помилку, якщо дитина допускає її неодноразово. Учні допускають помилки через неуважність, втому або повторюють помилку свого товариша по парті. Виправлення помилок залежить від типу вправи. Якщо вправа на розвиток говоріння, виправити допущені помилки рекомендується після виконання учнями вправи. Найважливіші помилки виносяться на дошку, обговорюються в парах та корегуються учнями або вчителем.
Не рекомендується виправляти помилки під час говоріння, це може відволікти увагу учня від виконання завдання та вплинути негативно на подальше навчання учня.
Зверніть увагу на психологічні аспекти, час та тип завдань перед тим як корегувати учня. Важливим є той факт, що якісне виправлення основних помилок необхідне на даному етапі навчання. Наприклад, якщо дитина допускає помилку типу: “He have got a cat”, ця помилка не впливає на комунікацію і може бути допущеною при неуважності учня. Вчитель має завжди підтримувати та ставитися з розумінням до учня.
Згідно з рекомендаціями Міністерства освіти та науки України, оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється на основі спостережень вчителя, аналізу учнівського портфоліо та результатів діагностичних робіт. Вчитель може обговорити інформацію про навчальні досягнення з самим учнем, батьками або з фахівцями, які відповідальні за подальше навчання учня. Протягом року вчитель застосовує формувальне оцінювання.
Мета формувального оцінювання – підтримати навчальний поступ учнів, формувати в дитині впевненість у собі, наголошуючи на її сильних сторонах, а не на помилках, діагностувати досягнення на кожному з етапів навчання, вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню, підтримувати бажання навчатися та прагнути максимально можливих результатів; запобігати побоюванням помилитися.
Сподіваємось, наша стаття була корисною для вас і відповідає вимогам часу. Дізнатись більше про компоненти до підручника Smart Junior 2 for Ukraine Ви зможете на сайті Лінгвіст.