Урок англійської за 15 хвилин: мікронавчання для сучасних учнів

Чи помічали ви, як іноді останні 10-15 хвилин уроку розчиняються без значної користі, або ж як важко “розкачати” учнів на початку заняття? Або як знайти час для повторення та закріплення матеріалу, коли навчальна програма “тисне” і вимагає постійного руху вперед? Саме тут на допомогу приходить концепція мікронавчання (microlearning) – підхід, що базується на використанні коротких, сфокусованих блоків навчання, які здатні принести дивовижні результати.  

Мікронавчання базується на ідеї коротких, сфокусованих блоків

Чіткі часові рамки допомагають учням концентруватися, вкладатися у відведений час та ефективно використовувати кожну хвилину. Це також дисциплінує процес навчання, не даючи учням занадто довго застрягати на одному завданні. Заздалегідь визначте, скільки часу ви відведете на кожну мікроактивність та використовуйте таймер щоб учні бачили, скільки часу залишилося. 

Мікронавчання не означає безсистемні короткі вправи

Кожна міні-активність повинна мати конкретну дидактичну мету. Це допомагає учням зрозуміти, що саме вони відпрацьовують, і вчителю – відстежувати прогрес у конкретних навичках. Без чіткої мети вправи можуть здаватися розрізненими і не мати кумулятивного ефекту. Намагайтеся не перевантажувати одну мікро-вправу надто багатьма цілями. Якщо ви хочете відпрацювати і лексику, і граматику, краще розділити це на дві окремі короткі вправи. 

Розглянемо, як це працює на прикладі останнього завдання уроку з підручника для учнів середньої школи To the Top 3A від видавництва MM Publications

Поясніть учням “правила гри” – вони не просто обговорюють, а мають відгадати звички партнера, ставлячи запитання, але не прямо. Надайте приклади: “Instead of «How often do you watch TV?», you can ask: «Have you ever spent a whole weekend watching TV?» or «Did you watch TV for more than 3 hours last night?». Підкресліть, що важливо використовувати Present Perfect для питань про досвід або частоту дії та Past Simple для конкретних деталей минулого. 

Об’єднайте учнів в пари та встановіть таймер на 10 хвилин. Протягом цього часу учні обговорюють усі пункти вправи. Наголосіть на необхідності використовувати різноманітні та непрямі запитання для отримання інформації. Заохочуйте робити короткі нотатки. Учні залишаються в тих самих парах протягом усього етапу.  
По завершенню обговорення учні діляться висновками про свого партнера, а партнер підтверджує або спростовує “розкриту таємницю”.  

Такі “міні-уроки” легко вписуються в будь-який розклад уроку. Потрібно швидко активізувати знання на початку заняття? Закріпити новий матеріал перед дзвінком? Провести швидке повторення? Мікронавчання надає таку можливість без необхідності виділяти значні часові проміжки. Спробуйте впровадити ці короткі блоки у свою практику разом з курсом з англійської мови для учнів середніх та старших класів To the Top, і ви побачите, як навіть 15 хвилин можуть перетворитися на справжнє джерело прогресу. 

Вас також може зацікавити:
“Використання візуальних підказок під час навчання лексики”