Автор: Аліна Кошман – методист видання MM Publications в Україні.
Всі ми, як вчителі, так і батьки, бажаємо аби наші діти опанували іноземні мови досить швидко і вміли користуватись набутими знаннями. Сьогодні поговоримо про користь розвитку мовленнєвих навичок у дошкільному віці, адже на цьому наголошують більшість дослідників у сфері психолінгвістики.
По-перше, чи доцільно це взагалі робити?
В цьому питанні дослідники описують так званий «сензитивний» період у житті малюка, протягом якого дитина з легкістю опановує новий мовний матеріал. Фізіологи вважать, що існує так званий біологічний годинник мозку, так само як існують етапи розвитку інших внутрішніх органів, а діти до 9 років – спеціалісти з вивчення мов: вони з легкістю імітують звуки; концентрація на матеріалі досить сильна в силу вікових особливостей. На жаль, пізніше в дітей знижується здатність слухового та зорового сприйняття, слабшає короткочасна пам’ять тощо. Це абсолютно не значить, що діти гірше вчаться: ми ще раз хочемо наголосити, що мова йде про дошкільнят і про порівняння їх інтелектуальних здібностей у віковому аспекті вивчення іноземної мови.
По-друге, коли саме можна починати займатись іноземною мовою з дітьми?
Японський автор Масару Ібуку про це говорить уже в назві свого бестселеру «Після трьох вже пізно»: мозок дитини у віці 3 років досягає 80% свого розвитку – до цього часу Ви можете з легкістю включати пісні та історії англійською, розповідати казки, описувати малюнки, а також в ігровій формі вводити нові лексичні одиниці та граматичні конструкції – дитина в цьому віці абсорбує абсолютно всю інформацію, тому не бійтесь перевантажити її. Так, наприклад, видавництво MM Publications пропонує цілий ряд книжок для читання: навіть є Little Books для найменших – захоплюючі історії не залишать Ваших учнів та дітей байдужими! Достатньо раз на день прочитати історію, описати малюнки та прослухати аудіо-супровід з диску.
По-третє, як залучити дітей до вивчення мови, якщо особливого бажання в дитини немає або дитина більше полюбляє активне дозвілля?
В такому випадку необхідно сконцентруватись на мотивації. Розмовляйте з іншими учнями або в колі родини англійською,не надаючи переклад дитині: одразу ж в нього/неї виникне бажання зрозуміти зміст розмови. Отримуючи прохання перекласти сказане, спробуйте ще раз перефразувати сказане Вами, використовуйте мову тіла тощо, вкажіть на предмети, про які йде мова, повторивши назву англійською ще раз. Не менш важливим аспектом є ігрова форма вивчення мови, адже в цьому віці організувати заняття в класичному розумінні слова просте неможливо. Навчальний курс Zoom in Special Starter та Funny Phonics для дошкільнят, пропонує безліч ігор: так під час однієї з ігор учні мають стати так, аби в них вийшла певна літера. В книжці для вчителя є докладні інструкції до виконання завдань і навіть підказки з розташування рук та ніг – фігура має вийти безперечною!
Писати про заняття англійською можна безперестанку, однак головним в будь-якій справі є баланс – знайти саме ту «золоту середину», коли абсолютно всім учасникам процесу буде комфортно.