Методична стаття “Використання візуальних підказок під час навчання лексики”

Article_MM_Vizualni-pidkazky_siteВикористання візуальних засобів у викладанні лексики  є ефективним способом покращити навчальний досвід учнів середньої школи. Візуальні підказки  в навчальних підручниках можуть допомогти учням краще зрозуміти та запам’ятати нові слова та поняття.

Ми не можемо заперечувати факт, що наш мозок кодує зображення як візуально, так і вербально. Тоді як слова кодуються лише вербально. Це означає, що зображення більш глибоко закарбовуються в нашому мозку. Як з’ясували вчені, людський мозок в 60 тисяч разів швидше опрацьовує візуальні зображення, ніж буквені символи. Така властивість мозку людини обумовлена еволюційним процесом як відповідь на  потребу наших предків швидко аналізувати середовище навколо себе на предмет потенційних загроз,  оптимізувавши мозкову діяльність  на швидше сприйняття зображень, тоді як винахід абетки є відносно новим явищем, який наш мозок не вміє як слід опрацьовувати.

Графічні зображення можна використовувати для впровадження різних стилів навчання. Деякі діти краще сприймають навчальний матеріал візуально і найкраще вчаться за допомогою малюнків і схем, графічних органайзерів, що є ефективною стратегією візуального навчання. Учні, швидше за все, будуть мотивовані та зацікавлені в навчанні та це зможе призвести до більш позитивного досвіду навчання та активізації участі підлітків.

Наочність особливо корисна для вивчення лексики, оскільки вона забезпечує конкретне представлення абстрактних ідей. За допомогою навчальних підручників видавництва MM Publications вчителі можуть задовольнити ширший спектр стилів навчання та допомогти всім учням навчатися ефективніше.  У підручнику з англійської мови To the Top презентація лексики супроводжується реалістичними фото. Так фотографія людини, яка катається на роликах може допомогти учням зрозуміти значення словосполучення «go rollerblading» набагато легше, ніж визначення зі словника. Візуальні підказки у навчальній літературі також можуть допомогти контекстуалізувати нову лексику, полегшуючи учням запам’ятовування та використання слів у правильному контексті. Для більш активного залучення учнів до обговорення візуалізацій з використанням тематичної лексики,  вчителі можуть запропонувати підліткам принести власні фотографії, тоді вони з більшим ентузіазмом та задоволенням будуть ділитися з класом своїм життєвим досвідом та сімейними спогадами.

Таким чином, використання візуальних підказок при вивченні лексики допомагає учням засвоювати мовний матеріал на уроках англійської мови усвідомлено та з інтересом. Суттєва перевага засобів наочності  представлених на сторінках навчальних підручників полягає у тому,  що   вони допомагають створенню образів, уявлень, які у процесі осмислення перетворюються на   поняття. Також, графічні засоби активізують пізнавальну діяльність учнів, полегшують сприйняття іншомовних слів, підвищують мотивацію до вивчення іноземної мови, покращують запам’ятовування нових слів та виразів.