Drill it right!

1Мабуть, у кожного вчителя іноземної мови одними з найяскравіших спогадів щодо навчання у школі є уроки англійської. Кожен з нас час від часу згадує, як проходили заняття, і порівнюємо з тим, як ми проводимо власні уроки. Надзвичайно захопливо проходили уроки, коли ми грали в різні ігри. Наприклад,: вчителька гучно вимовляє “I”, а ми підхоплюємо “am”, далі “you”, а ми у відповідь “are”…

Зараз ми всі розуміємо мету виконання подібної вправи, як називається ця техніка та які в неї плюси, але давайте все розглянемо по черзі.


Drilling
– техніка навчання, яку використовують під час занять з іноземної мови з метою запам’ятовування інформації: граматичних структур, лексичних одиниць тощо. Техніка полягає у прослуховуванні цільового матеріалу та його відтворені згідно поданого зразка.

Головним плюсом застосовування drilling протягом Ваших занять є створення комфортної для учнів атмосфери, де вони під час виконання практичних завдань,  зможуть запам’ятати матеріал, розвинути навички аудіювання, покращити вимову та досягти точності використання конструкції.

Першопочатково техніка використовувалась в заняттях, які базувались на аудіо-лінгвальній методиці навчання, і з розвитком комунікативного підходу викладання англійської мови її використання не втратило своєї актуальності та досі залишається доцільним.

Якщо Ви помітили, що в учнів виникають проблеми із запам’ятовуванням нових структур мови, лексики або граматики –  Вам просто необхідно застосовувати drilling під час уроку.

Існує досить багато типів drilling, тож давайте розглянемо базові прийоми.


Repetition
drill

Найпростішим варіантом drilling є repetition drill, який являється відтворенням прослуханого. Наприклад, вчитель надає зразок: “He goes to school every day”, а учні повторюють. Ви можете змінювати інтонацію, темп, змістові акценти речення для підтримання учнівської уваги. Погодьтеся, нам самим не цікаво слухати та повторювати одне й те саме декілька разів підряд.

Зазначте, що зразки треба міняти після 3-4 повторень, адже увага учнів починає розсіюватись і ефективність, відповідно, знижується.

 

Substitution drill

В цьому варіанті техніки вчитель моделює зразок, учні  відтворюють його, а після цього вчитель замінює одне або декілька слів, і учні мають відреагувати на зміни.

Розглянемо приклад.

Вчитель: I sleep well at night.

Учні: I sleep well at night.

Вчитель: You…

Учні: You sleep well at night.

Вчитель: He…

Учні: He sleeps well at night.

і. т. д.

 

Transformation drill

Інший варіант використання drilling є transformation drill. Тут вчитель моделює зразок та надає вказівку трансформувати його (змінити часову форму, або трансформувати речення з розповідної форми у питальну і. т. п.).

Важливо чітко визначитись з тим, як само учні повинні трансформувати речення перед початком вправи, адже якщо цього не зробити, то на Вас чекає колапс та повне розфокусування уваги класу.

Розглянемо приклад.

Вчитель: I lived here three years ago.

Учні: I didn’t live here three years ago.

Вчитель: I bought this hat yesterday.

Учні: I didn’t buy this hat yesterday.

і. т. д.

 

Chain drill

У варіанті із chain drill вчитель надає зразок, звертаючись із завданням повторити до одного з учнів, учень повторює та згідно зразка звертається до другого учня, той, в свою чергу – до третього і поки не будуть задіяні всі учні в класі. Ви можете додати ігрових моментів використавши м’яч, або інший предмет, який учні зможуть передавати один одному у довільному порядку  і таким чином ідентифікувати наступного учасника.

Розглянемо приклад.

Вчитель: What is the color of the sun? The sun is yellow.

Потім звертається до першого учня: What is the color of the grass?

Перший учень:The grass is green. (Звертається до другого учня) What is the color of the river?

Другий учень: The river is blue. (Звертається до третього учня) What is the colour of borshch?

і. т. д.

На відміну від попередніх типів drilling цей тип техніки відноситься не до групового, а індивідуального відпрацювання – так Ви зможете перевірити знання кожного з учнів.

 

Завжди є варіанти урізноманітнення використання техніки. Ви можете організувати парну, групову роботу, поділити клас на команди. Таким чином робота набуде ігрового характеру, від чого учні отримають не лише знання, а й гарний настрій та заряд позитиву, який сприятиме ефективнішому запам’ятовуванню матеріалу і легшому виправленню помилок.

Окрім цього, нагадаємо, що подібні вправи сприяють розвитку навичок аудіювання та покращують вимову, особливо за умови побудови завдання на  автентичних мовленнєвих зразках.  Саме тому обов’язковим компонентом кожного підручника видавництва MM Publications  є інтерактивний диск, який містить аудіо-записи базових лексичних одиниць/структур/текстів, відповідно до віку та рівня знань класу. Суттєвою перевагою є те, що учні можуть використовувати диск за межами класної кімнати для самостійної роботи.

 

Залишайтесь в курсі новин від видавництва MM Publications та компанії Лінгвіст!
Далі – ще більше цікавих і корисних статей для вчителів і викладачів англійської мови.
Підписуйтеся на нашу сторінку у Facebook: https://www.facebook.com/mmpublicationsua/