Розвиток асоціативного мислення: вправи та техніки для запам’ятовування лексики старшокласниками

Розвиток асоціативного мислення: вправи та техніки для запам’ятовування лексики старшокласникамиОдним з найважливіших аспектів вивчення іноземної мови є розширення словникового запасу. Проте, заучування великої кількості слів може стати складним завданням для учнів. Для старшокласників, які вивчають англійську мову, розвиток асоціативного мислення є особливо важливим, оскільки він дозволяє краще запам’ятовувати нові слова та вирази. У цій статті ми розглянемо техніки, які допоможуть розвинути асоціативне мислення у старшокласників та покращити їхні результати у вивченні англійської мови. 

Асоціативне мислення – це процес встановлення зв’язків між різними поняттями, образами та ідеями. Коли ми зустрічаємо нове слово, наш мозок намагається пов’язати його з чимось уже відомим, щоб краще запам’ятати. Цей процес можна порівняти зі створенням «ментальної карти», де нові слова стають частиною більшої мережі знань. 

Асоціації створюють міцні нейронні зв’язки, що сприяють швидкому запам’ятовуванню нової лексики. Пов’язуючи нові слова з уже відомими поняттями, учні краще розуміють їх значення та контекст використання. Асоціації допомагають глибше зрозуміти значення слова, оскільки ми пов’язуємо його з нашим досвідом. 

Метод Loci або Палац Пам’яті: давня мнемотехніка, яка використовується для запам’ятовування великих обсягів інформації. Суть методу полягає у створенні в уяві маршруту через добре знайоме місце, скажімо, квартиру чи парк і розміщенні на цьому маршруті образів, які асоціюються з інформацією, яку потрібно запам’ятати. Учні можуть уявити собі добре знайоме місце і розмістити в ньому нові слова, створюючи яскраві візуальні образи. Наприклад, слово “enthusiastic” можна уявити як друга, який з ентузіазмом розповідає про свою нову ідею, стоячи у вітальні.  

Асоціативні пари: Коли ми поєднуємо нове слово з уже відомим, ми створюємо своєрідний «якір», який допомагає нам згадати це слово в майбутньому. Запропонуйте учням підібрати до кожного нового слова слово, яке починається на ту саму літеру або має схоже звучання, або слово, яке викликає у них схожі асоціації. Наприклад, до слова “complex” можна підібрати “puzzle”. 

Картки для запам’ятовування:  Кожен розділ посібника для підготовки до іспитів ZNO Leader Plus B2 видавництва MM Publications містить чітко структурований лексичний матеріал. Учні зможуть відпрацювати його в контексті завдяки різноманітним вправам. Найкраще запам’ятовувати та повторювати слова за допомогою карток. Старшокласники можуть створити свої картки, написавши слово з одного боку, а визначення та приклад речення — з іншого. Потім випробувати себе, чи пам’ятають вони визначення та приклад. Так, в пригоді стануть quizlet картки, які спеціально розроблені до підручників ZNO Leader B1 та ZNO Leader Plus B2

Ознайомитися з


Вас також може зацікавити:
Як допомогти старшокласникам запам’ятати фразеологізми