Партнерство 2.0: залучення батьків для досягнення навчальних цілей

Партнерство 2.0: залучення батьків для досягнення навчальних цілейУспіх учня в опануванні іноземної мови залежить не лише від роботи вчителя в класі, а й від підтримки та заохочення вдома. Часто батьки готові допомогти, але не знають, як. Замість того, щоб намагатися контролювати виконання «домашки», ми пропонуємо перейти до справжнього партнерства, де батьки стають співучасниками освітнього процесу. Це не про те, щоб вони викладали англійську вдома, а про те, щоб разом творити, досліджувати та спілкуватися. Такі спільні проєкти не лише зміцнюють родинні зв’язки, а й показують дитині, що англійська — це живий інструмент, а не просто предмет в шкільній програмі.

Сучасні підручники, як-от Portal to English від видавництва MM Publicationsідеально підходять для такої співпраці. Вони пропонують не просто набір правил і вправ, а покрокові проєкти, які можна реалізувати як у класі, так і вдома разом із батьками.

Запропонуйте учням разом із батьками приготувати просту страву, використовуючи англомовний рецепт. Вивчення чогось нового через фізичні дії, так зване кінестетичне навчання, допомагає створити стійкіші нейронні зв’язки в мозку. Коли дитина готує, її мозок асоціює слово з конкретною дією.

Наприклад, у підручнику для учнів середньої школи Portal to English є проєкти, де діти разом із батьками можуть спекти кекси або приготувати інший смаколик, використовуючи англійські назви інгредієнтів.

Важливо, щоб рецепт був коротким і містив прості дії. Дитина і батьки готують страву, використовуючи інструкцію як єдине джерело. Це чудова можливість вивчити «кухонну» лексику: cut, mix, stir, bake, add, ingredients. Учень може зробити фотографії кожного етапу приготування або навіть зняти коротке відео на телефон. На уроці діти презентують «фото-рецепт», розповідаючи про кроки, які вони виконували та пригощають своїх однокласників.

Наукові експерименти — це чудова можливість зробити навчання практичним. Проєкт «Understanding the greenhouse effect» є чудовим прикладом, як батьки та діти можуть разом провести цікавий експеримент вдома.

Батьки виступають у ролі асистентів, які допомагають зібрати необхідні матеріали: дві скляні банки, ложку, воду та знайти сонячне місце. Учень відповідає за процес, читаючи інструкцію англійською. Після необхідних приготувань батьки разом з дітьми шукають ідеальне місце, залишають банки, а потім разом спостерігають за результатами.

Найважливіша частина проєкту — це спільне обговорення результатів. Після експерименту батьки можуть поставити дитині запитання, які є в підручнику, спонукаючи її відповідати англійською:

What do you see? How is the closed jar different from the open one? Why?

Цей проєкт не лише допомагає закріпити лексику з теми, а й вчить учня спостерігати, порівнювати, аналізувати та формулювати висновки.

Коли ми переводимо спілкування з батьками в площину спільних проєктів, ми будуємо довіру та показуємо, що англійська — це не нудний предмет, а інструмент для розваг і нових відкриттів. Учні починають цінувати можливість не просто виконувати завдання, а створювати щось разом. Portal to English допомагає легко впровадити такі ідеї в навчальну програму, роблячи процес навчання змістовним для всіх його учасників.

Вас також може зацікавити:

Як отримати WOW-результат від проєктної діяльності

Реальний досвід: ефективність Portal to English очима вчителя