Сприймання на слух є одним з ключових аспектів опанування як рідної, так і іноземної мови. Процес сприйняття на слух рідної мови відбувається для дитини поступово, в міру її дорослішання.
Впродовж тривалого періоду часу і при постійному перебуванні у мовному середовищі, тому є нормальним і не обтяжливим для дитини. Зовсім по-іншому складається ситуація при опановуванні іноземної мови школярами молодшого віку. Хоча, на початковому етапі навчання у початковій школі, когнітивні здібності дитини значною мірою розвинені для вивчення іноземної мови саме не у мовному середовищі, проте велика кількість учнів зіштовхуються з певними проблемами у сприйнятті на слух іноземного мовлення, оскільки це більше, ніж просто слухання сказаного.
Аудіювання є одним із чотирьох основних видів мовленнєвої діяльності, яке передбачає розуміння сприйнятого на слух усного мовлення. Навчання навичок аудіювання є важливим завданням для вчителя початкової школи, оскільки воно сприяє розвитку слухової пам’яті, уваги та концентрації, а також покращує розуміння мови в цілому. У загальному випадку аудіювання передбачає вміння сприймати інформацію, здатність реагувати на інструкції, здатність висловлювати ідеї та думки. Важливим аспектом є здатність учня запам’ятати почуте для подальшого опрацювання. Тож, як допомогти нушенятам розвивати фонематичний слух та коректно сприймати англійську мову ми та поговоримо далі.
Діти, які уважно слухають, виростають і часто стають хорошими співрозмовниками. Але як налаштувати маленьких слухачів на уважне слухання? Нижче наведено п’ять основних порад, які допоможуть вашим учням розвинути навички сприйняття на слух. Необхідно пам’ятати, що у більшості маленьких дітей коротка концентрація уваги. Не варто очікувати, що діти будуть оброблювати великий обсяг інформації, особливо якщо вона вирвана з контексту або не особливо цікава для них.
- Починайте з простих матеріалів і поступово ускладнюйте їх. Не намагайтеся одразу ж давати учням складні тексти або діалоги. Почніть з простих, добре відомих учням тем і поступово ускладнюйте матеріал в міру того, як вони будуть розвивати свої навички.
- Допоможіть учням збільшити свій словниковий запас. Діти можуть «застрягти на слові», яке вони не розуміють, і зрештою пропустити решту сказаного. Використовуйте книги, ігри, картки, діаграми та онлайн-програми, щоб поповнити словниковий запас, і не забувайте регулярно читати разом. Так, для закріплення лексичного матеріалу підручникаSmart Junior for Ukraine 2 Updated Edition видавництва Лінгвіст та MM Publications на платформі Quizlet до кожного уроку розроблений інтерактивний словник з перекладом та зображенням слів.
- Зробіть читання текстів інтерактивним видом роботи. Читаючи адаптовані казки, які запропоновані впідручнику Smart Junior for Ukraine Updated Edition, запитайте: «What do you think will happen next?» Попросіть учнів пояснити свою відповідь, щоб побачити, наскільки уважно вони слухають. Якщо вони були не уважні, уникайте критики, натомість постарайтеся виробити у них цікаву звичку передбачати, що станеться далі.
- Грайте в ігри на аудіювання. Така проста гра, якSimon Says, допоможе учням розвинути фонематичний слух. Ви можете створити власні варіації ігор на аудіювання. Наприклад, можна обрати будь-який предмет, який знаходиться в класі та даючи прості інструкції англійською мовою, направляти дитину до обраного предмета. Це дозволить в ігровій формі не лише вивчати мову, а й зберігати концентрацію до усних інструкцій.
- Запропонуйте «ланцюжок історій». Така вправа підійде для командної роботи. Поділіть підгрупу на 3-4 команди та попросіть когось з учнів почати історію, сказавши один рядок, наприклад, «Once upon a time, there was a bear who lived in a cave». Решта учнів з команди має по одному реченню продовжити історію, після чого необхідно повторити всі речення, щоб утворилась історія.
Вас може зацікавити: