Методична стаття “Top tips for reading lessons”

Top tips for reading lessons_250x190З чого розпочати урок читання? Як зацікавити учнів читати тексти англійською мовою? Які вправи запропонувати до, під час та після прочитання тексту? Саме ці питання турбують вчителя під час підготовки до уроку читання.

Урок читання фокусується не лише на прочитанні тексту, неабияк  важливо інтегрувати всі види мовленнєвої діяльності в урок (говоріння, аудіювання та письмо). Детальний  план уроку, представлений в книзі для вчителя, допоможе учням відпрацювати всі мовні навички. Таким чином учні будуть почувати себе більш впевненими у своїх знаннях та вміннях і вмотивовані покращувати навички читання.

З чого розпочати урок читання?

Warmup activities

Запропонуйте учням стати в коло, напишіть заголовок тексту на дошці та запитайте про що буде йти мова в тексті. Наприклад, My favourite room (Module 5, p. 60, Smart Junior 3 for Ukraine). Діти називають слова, які можуть зустрітись в тексті (e.g. bed, desk, chair, carpet, etc.) в той час вчитель записує слова на дошці. Щоб залучити всіх, запропонуйте їм передавати м’яч по колу і називати слова по черзі. Завершити вправу рекомендується повторенням слів на дошці.

Beginning to read

Після того, як ваші учні повторили слова, можна вводити нову лексику, яка зустрінеться в тексті (dining room, painting, cushion, wall etc.) Слова прослуховують та повторюють за диктором двічі, а далі за вчителем, у довільному порядку. Саме час ознайомитись з текстом. В початковій школі  учні повинні вміти  відтворювати  буквений  текст  у  двох  формах:  розгорнутій  (читання вголос) і згорнутій  (читання мовчки), з подальшою перевіркою розуміння прочитаного. Читання вголос використовується для формування навичок техніки читання в період їх становлення, в той час, як  читання  мовчки  використовується  в  період вдосконалення навичок, сприяє  розвитку  вмінь  читання і є  показником сформованості читача.

На початку роботи з текстом вчитель читає текст вголос, учні слідкують за інтонацією та ставлять скісну лінію в реченнях, це допоможе учням читати більш впевнено та природно. Наприклад,” We have turkey, /roast potatoes/ and Christmas pudding for dessert//.”(Module 4, p.56, Smart Junior 3 for Ukraine). Під час читання рекомендується робити невеличкі паузи між реченнями для повторення речення за вчителем. Також бажано залучити кожного учня прочитати речення. Якщо слова  вимовляються  неправильно, зверніть увагу на вимову цих слів перед тим, як перевіряти розуміння прочитаного.

Checking overall comprehension

Для того, щоб перевірити розуміння прочитаного, запропонуйте учням виконати наступні завдання.

  1. True or False statements

В підручнику Smart Junior for Ukraine представлені вправи на визначення правильних чи помилкових  тверджень. Під час перевірки завдання  запропонуйте учням знайти речення в тексті для підтвердження відповіді.

  1. Choose between two options

В цьому завданні потрібно визначити, в якому параграфі можна знайти відповідну інформацію. Перевіряються навички читання задля пошуку заданої інформації та розуміння деталей. Наприклад: Who has English on Tuesday and Thursday? – Maryna. (Module 4, p. 55, Smart Junior 3 for Ukraine)

Time for speaking activity

Підготуйте декілька питань до тексту, це можуть бути особисті питання для того, щоб дізнатись думку та ставлення учнів до цієї теми.  Чи подобається ця історія? Якщо ні, то чому? Завдяки цим питанням ми показуємо дітям, що їх думка важлива для нас.

Summarize reading lesson

В підсумок уроку запитайте, що нового вони дізнались на уроці, а також запропонуйте виконати проєктну роботу за темою уроку, це може бути ілюстрація до тексту та декілька речень. На початку наступного уроку, учні презентують проєктну роботу в класі англійською мовою.

You may also like the following articles:

Ff…/f/un with Phonics в молодшій школі 

Вчимося читати разом із Smart Junior for Ukraine

Завжди з Вами,
MM Publications Ukraine